My Followers

Tips temuduga ☺

Psttt ... tetiba windu laks nak ditemuduga. Apesal ekk? Lama dah k0t tak buat kerja ni ... (dulu² ingat lagi, pas grad, duk pulun la cari kerja) tak pernah pun nak amik kesah pasal tips² nie. Sekarang nie baru terlintas di hati... padahal, takde pun dapat surat panggilan temuduga... k0t², pasal nie la yang aku lambat dapat keje hihihi, takpe ... takpe ... dan pada sesiapa yang bakal menghadiri temuduga, elok sangat lah artikel ni. Sm0ga success!!

Berikut adalah tips buat anda yang bakal menghadiri temuduga

* Ingatkan diri anda bahawa penemuduga sedang menguji anda.

* Beri jawapan dengan jelas dan lantang.

* Jangan bersikap ego. Tenangkan diri anda sebelum menjawab soalan, jika perlu ambil masa untuk berfikir sebelum menjawab.

* Banyakkan senyuman tapi jangan terlebih senyum.

* Berikan penekanan dalam jawapan anda yang menyokong butiran yang tertulis dalam CV/Resume anda. Berikan penekanan kepada pencapaian anda yang tidak boleh dicapai orang lain.

* Tunjukkan yang anda amat berminat terhadap pekerjaan ditawarkan dan benar-benar mahu bertugas dengan syarikat itu.
Post a Comment