My Followers

Ini burung apa?


Masa raya ke-2 tu, aku masih kat kampung. Cuaca tak mengizinkan untuk aku pergi beraya bersama ngan anak-anak. Maka, aku dan suami ku duduk melepak di depan rumah sambil melayan karenah mereka... bermain mercun pop pop...

Tiba-tiba, aku ternampak sepasang burung hinggap di atas wayar elektrik rumah ku... lalu aku berkata, "abang, itu burung apa?" sambil menunding jari ku yang runcing kearah burung-burung itu :)

Suami ku pun berkata, "Oooo... Itu burung layang-layang la Sayang... " "Burung apa?" tanya aku inginkan kepastian. "Burung layang-layang... " suami ku menjawab dengan penuh kasih sayang... Aku bertanya lagi,"Itu burung apa?". Tanpa jemu, suami ku tetap terus menjawab "Itu burung Layang-layang la Sayang...."

Dan tetiba jer, burung lagi satu tu terbang ... dan terus aku bertanya dengan soalan yang sama,"Itu burung apa??" Suami ku terus menjawab "Burung Terbang!" kui kui kui.... (nyampahnyaa... nak berlakon macam dalam iklan tu pun tak bleh)



Post a Comment